PRISER:
For informasjon om påmelding og priser, gå til menyvalg “Påmelding”.

 

ANKOMST
Ved ankomst må alle lag komme til Hovedsekretariatet (hovedinngang Selbu ungdomsskole) for registrering av lag, uthenting av lagsmapper og få henvisning til sitt rom.

 

HOVEDSEKRETARIAT
Ligger på Selbu ungdomsskole (hovedinngang).

  • Fredag:  17 – 23
  • Lørdag:  07 – 23
  • Søndag: 07 – 13

 

MAT/KIOSK

  • Frokost lørdag Kl 07.00 til 09.30; Brødmat og pålegg
  • Lunsj lørdag Kl 11.00 til 13.00; Påsmurt baguett
  • Middag lørdag Kl 14.00 til 17.00; Varm mat
  • Frokost søndag Kl 07.00 til 09.30; Brødmat og pålegg
  • Lunsj/middag søndag Kl 11.30 til 16.00; Varm mat
  • Kiosk på cupområde og ved Selbuhallen; salg av pølse, chips, og drikke. Åpen fra kl 08.00.

 

OVERNATTING
Overnatting på cupområdet. (Bell skole og Selbu Ungdomsskole)
Dersom det blir plassmangel kan noen lag bli plassert på andre overnattingssteder i bygda. Disse lagene vil få beskjed i god tid før cupen. Lagene må ordne skyss til cupområdet selv og får fire parkeringsbevis for hele helga til disposisjon.

Utsjekk/opprydding: Må skje før kl 12.00 på søndag. Rommene skal være ryddet og kostet. Lagleder skal gjennomgå rommene sammen med en ansvarlig for SelbuCup før de kan forlate rommet.

Nattevakter: Selbucupen har egne nattevakter som går streifvakter, men på noen av byggene kan det være nødvendig at lagene stiller med nattevakter selv. Dette blir fordelt mellom lagene ved overnattingsstedene.

Madrasser: Doble luftmadrasser er ikke ønskelig da dette skaper plassmangel på rommene.

Det skal være ro på skolene kl. 23.00! (24.00 lørdag)


PARKERING

Parkering ved cupområdet. 50,-kr pr dag, tar både kontanter og kort.

Det er dessverre ikke mulig å lade El-biler på cupområdet, men det er andre muligheter i Selbu Sentrum.

 

GARDEROBER
Garderober i Selbuhallen og Selbu Ungdomsskole kan fritt benyttes.

 

DISKOTEK
Det arrangeres diskotek på Gimle Samfunnshus (samme lokale som middagsservering).

For gjester/spillere som ikke har A- eller B-kort koster inngangsbilletten 50 kroner. Foresatte (voksne) har gratis inngang.

 

PENGER
Alle kiosker tar imot kort, kontant betaling og Vipps.

 

APOTEK
Husk å ta med deg all medisinen du tror du vil trenge, også smertestillende e.l.  Apotek finnes ca 1 km fra cupområdet og har åpent til kl 14 lørdag. Søndag stengt.

 

RØDE KORS
Røde Kors har tilholdssted på Selbu Ungdomsskole ved Hovedsekretariatet.

 

RUSMIDLER
Det er forbudt å bruke/inneha alkohol, narkotika og andre rusmidler på eller utenfor området. Lag som ikke overholder forbudet vil bli rapportert.

  

HITTEGODS
Hittegods blir tatt i mot og tatt vare på av Hovedsekretariatet under cupen. Husk å merke alt utstyr med navn og adresse.

Etter cupen vil hittegodset bli oppbevart i Selbuhallen. Kontaktinfo kommer.

 

SPILLEREGLER 

PS! Håndballforbundet har fastsatt dato for oppstart av ny serie/sesong til 1.Juli.

Dvs. at man på SelbuCup skal melde på laget i samme årsklasse som de spilte i siste sesong.

Klasse Lag SpilletidFødselsår  
 Mini 8 J/G/Mix 2 x 7 min 2014 eller senere2 min pauseIkke sluttspill
 Mini 9 J/G 2 x 7 min 2013 eller senere2 min pauseIkke sluttspill
 10 år J 2 x 10 min 2012 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 11 år J/G 2 x 10 min 2011 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 12 år J 2 x 10 min 2010 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 13 år J/G 2 x 12 min 2009 eller senereUten pauseSluttspilll
 14 år J 2 x 12 min 2008 eller senereUten pauseSluttspilll
 15 år G 2 x 12 min 2007 eller senereUten pauseSluttspilll
 16 år

 J  2 x 12 min2006 eller senere Uten pauseSluttspill 

Turneringsregler:

  • Klasse Mini til J/G 12år spiller enkelt seriespill, med minimum 4 kamper.
  • I klassene 13 år og oppover spilles det sluttspill.
  • Det gis IKKE mulighet for ANTILAG.
  • Minihåndball: maks 8 spillere på hvert lag, og 4 kan være på banen samtidig.
  • Jenter/gutter 10 og 11: 6’er håndball, maks 12 spillere på laget, 5 utespillere og 1 målvakt på banen samtidig. Målene har nedsenket tverrligger.
  • Årsklassene J/G 13, 14 og 16 spiller kampene i Selbuhallen, og kan bli satt opp til å spille på fredag kveld. De andre lagene spiller på asfalt og grusbaner lørdag og søndag.
  • NHF sine bestemmelser for turneringsarrangement gjelder.
  • Dispensasjon: For klasse Mini – J/G 12 år gis det en generell dispensasjon der 2  spillere kan spille på flere lag i samme årsklasse. Disse 2 spillerne skal rulleres, slik at topping av lag ikke forekommer. Søknad om dispensasjon er her ikke nødvendig.
    Andre søknader om dispensasjon må sendes til ansvarlig for kampoppsett.
  • Protester: Protestgebyr 1000,- kr. Dersom protest tas til følge, vil dette gebyret bli betalt tilbake.)

Sluttspill-regler (for J/G 13 og oppover)

  • Etter innledende kamper:
    • Står to eller flere lag likt i poeng, avgjøres rekkefølgen på lagene slik:
    1. Poengforskjell i innbyrdes oppgjør
    2. Målforskjell i innbyrdes oppgjør
    3. Flest scorede mål i innbyrdes oppgjør
    4. Målforskjell i samtlige spilte kamper
    5. Flest scorede mål i samtlige spilte kamper
    6. Loddtrekning
  • Spilletider kvartfinale og semifinale; 2 x 12 min (klokka går ved sidebytte)
  • Spilletider A- og B-finaler; 2 x 12 min og 5 min pause
  • Ved uavgjort i sluttspill: For kamper i videre-/sluttspillet som står uavgjort etter ordinær spilletid, skal det spilles til første mål vinner- maks 4 min. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).
    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.
    • Ved uavgjort i A-finaler: 2 x 3 min ekstraomganger. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).
    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.

 

PULJESPILL OG PREMIERING

  • Premiering til alle spillere i klasser 8 - 12 år. Deles ut ved «uteamfi» rett etter lagenes siste kamp.
  • Kamper med sluttpill premieres etter avvikling av finaler.

                                                                                                                                                                            

JURY

Jurysammensetningen i Selbucup 2023 blir bestemt før cupstart.

Juryens oppgave er å behandle evt. protester fra deltagende lag. Protest skal meldes inn til hovedsekretæriatet. Før protesten behandles av juryen må det betales inn et protestgebyr på kr. 1000,- Hvis protesten tas til følge vil dette gebyret bli betalt tilbake.

 

KAMPOPPSETT

  • Kampoppsett blir lagt ut på hjemmesiden under meny “Kamper”. Lagene vil få beskjed om endringer per e-post.
  • Dispensasjoner:
     For klasse Mini – J/G 12 år gis det en generell dispensasjon der 2  spillere kan spille på flere lag i samme årsklasse. Disse 2 spillerne skal rulleres, slik at topping av lag ikke forekommer. Søknad om dispensasjon er her ikke nødvendig. 
    – Ved spørsmål om andre dispensasjoner, ta kontakt med ansvarlig for kampoppsett og dispensasjoner (Se fane kontaktpersoner). Godkjente dispensasjoner blir lagt ut på hjemmesiden før cupstart.
  • Registrering av spillere: Alle spillere må registreres med navn og fødselsdato innen 31.Mai. Dette gjøres via vår hjemmeside ved å gå inn på påmelding av lag. 
  • Drakter: Ved draktlikhet stiller bortelaget med annen farge. Minilagene har tilgjengelige vester på banene.

 

RESULTATER
Vi anbefaler å laste ned appen Profixio, og velge Selbucup 2023. Dette er den raskeste og beste resultatservicen for de som har egen smarttelefon.